Direktlänk till inlägg 27 juni 2012

Känns inte lika bra idag.

Av hidw - 27 juni 2012 10:30

Igår slängde jag i väg en ansökan om lånelöfte och fick det. Idag ska jag på lägenhetsvisning. Vill jag värkligen köpa en lägenhet. Jag vill ju att någon vill leva med mig och flytta ihop med denne som jag tycker om en dag. Det känns lite som om jag ger upp den tanken om jag köper mig en lägenhet. Jag trivs inte i denna bostad. Så jag blir inte kvar i alla evighet men jag sitter ju inte i sjön.

Ser Doctors doctors på tv och de pratade om vad som skadade ett barn mer fysik misshandel eller verbal misshandel. Ja av egen erfarenhet säger jag alltid slå du det gör ont en stund, men ord sitter där för alltid. Och det var nästan exakt det de kom fram till på tvn med. Inte för att jag anser att någon får slå någon annan.  Varför min mormor betyder så mycket för mig även fast hon lämnat oss fysiskt. Är bara för att om jag inte fått tillbringa så mycket tid som barn hos henne att jag fått lära mig att jag var omtyckt, slapp bli misshandlad och fick vara barn. Skulle jag inte varit denna starka person som tagit sig så långt på egenhand så som jag gjort i dag.

Jag var vuxen när jag äntligen tog mod till mig och frågade henne om jag verkligen hade varit ett så hämskt barn så som min mamma alltid sa att jag var/varit. Det var när jag och mormor stod där i bagarstugan och bakade bröd. hon svarade Nä inte var du det. Du var nyfiken full av energi glad och snäll. Inga barn som sitter där man ställer dem är friska barn. Och hon om någon borde ju veta efter att ha fött nio barn och haft förmånen att hålla i och vara med 26 barnbarn och fyra barnbarns barn.

Så nu var det ett besök på min bank och höra om vad de säger om lånelöfte och sen lägenhetsvisning och bio med mina vänner i kväll.


 
 
Ingen bild

sorgochensamhet

27 juni 2012 12:01

jättefin blogg! mycket känslor.

hidw

27 juni 2012 22:11

Tack, Känslor är mitt andra namn. Jag får hoppas att positiva så som negativa är i en jämn fördelning.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av hidw - 21 april 2013 07:28

Jag är så trött, är på jobbet. Omringad av bitter f..or och sur k..ar. längtar sjukt mycket efter att få prata med någon. ...

Av hidw - 20 april 2013 09:07

Sitter på en liten höjd och andas. Han behöver bara ringa så går alla mina beslut lösas upp i sömmarna. Vill bara ringa upp och säga att jag är här kom och hämta mig. Men jag säger ingenting. ...

Av hidw - 17 april 2013 22:00

Funderar på varför jag går och förväntar mig att det ska ringa. Det är inte troligt och jag har ju bestämt mig för att det inte kommer hända. På jobbet är uppenbarligen några avundsjuk på mig. Vilket börjar trötta ut mig....

Av hidw - 16 april 2013 15:43

Sitter och tar en fika på stan bara för att tiden ska gå. I kväll är det styrelsemöte. Jag har bättrat mig från att flera gånger kolla någon, till lite mindre många gånger. Snart har jag avvänt mig detta beteende. Jag har även köpt mer garn och strum...

Av hidw - 14 april 2013 21:32

Jag måste sluta ge någon en ursäkt för att den inte handlar så som jag önskar. Jag måste inse att det inte är så som jag önskar. Och lämna och gå vidare. ...

Presentation


Lever mitt i livet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<<
Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards