Direktlänk till inlägg 24 juni 2012

Livet så som jag ser det.

Av hidw - 24 juni 2012 19:40

Jag har öppnat en ny blogg. Varför? Jag vet inte. Jag skulle vilja att jag någon gång kunde skriva öppet och klarspråkigt om sånt jag tänker på i dagboks format. Nackdelen är ju att man måste ute stänga folks namn så det inte kan kännas igen eller tar illa vid sig om det skulle vara så att det man skriver kan tolkas negativt från deras vinkel. Vem är jag ,vilka bryr jag mig om var får mig arg, Vad gör mig glad. Idag fick jag ett sms från min dotter där hennes son ritat en gubbe som fick Ekg. med hjärt kurva och allt. sånt gör mig glad och så ledsen i samma stund. han är söt och ritar en bild som han vill visa mormor. Saken är ju den att han har själv just varit och tagit ekg på sitt lilla hjärta. Mitt äldsta barnbarn blir 5 år i höst och är en av de 1000 barn per år som föds med hjärtfel i Sverige han har ett halvt hjärta där högra hjärthalva är totalt bort kopplat på grund av att det är missbildat men efter att fått bilder och förklaringar i det oändliga av min dotter om var hans hjärtfel heter och hur det opererat honom kan jag än i dag inte ett dugg om det. Kan vara att jag tycker att det är så otroligt smärtsamt tänka på att han faktiskt kan dö i morgon. När han var ny född och det var allhelgonahelg var vi alla i kyrka för att det skulle be och läsa upp namnen på de som inom församlingen dött under året. Och eftersom min föredetta svärmor och barnens Farmor dött någon månad innan mitt barnbarn föddes, var vi samlade för att ta del i bönen. det enda jag såg framför mig när jag satt där men pojken i famn var denna vita lilla kista han kunde ha legat i där framme i kyskgången. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av hidw - 21 april 2013 07:28

Jag är så trött, är på jobbet. Omringad av bitter f..or och sur k..ar. längtar sjukt mycket efter att få prata med någon. ...

Av hidw - 20 april 2013 09:07

Sitter på en liten höjd och andas. Han behöver bara ringa så går alla mina beslut lösas upp i sömmarna. Vill bara ringa upp och säga att jag är här kom och hämta mig. Men jag säger ingenting. ...

Av hidw - 17 april 2013 22:00

Funderar på varför jag går och förväntar mig att det ska ringa. Det är inte troligt och jag har ju bestämt mig för att det inte kommer hända. På jobbet är uppenbarligen några avundsjuk på mig. Vilket börjar trötta ut mig....

Av hidw - 16 april 2013 15:43

Sitter och tar en fika på stan bara för att tiden ska gå. I kväll är det styrelsemöte. Jag har bättrat mig från att flera gånger kolla någon, till lite mindre många gånger. Snart har jag avvänt mig detta beteende. Jag har även köpt mer garn och strum...

Av hidw - 14 april 2013 21:32

Jag måste sluta ge någon en ursäkt för att den inte handlar så som jag önskar. Jag måste inse att det inte är så som jag önskar. Och lämna och gå vidare. ...

Presentation


Lever mitt i livet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<<
Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards